از گردش مالي ميلياردي “مافياي كنكور” تا چالش‌هاي “آموزش مجازيِ دوران كرونا”

۲۱ بازديد

وزير پيشين آموزش و پرورش با اشاره به چالش هاي يادگيري الكترونيكي در هنگام شيوع كرونا ، گفت: “تحقيقات من ، به ويژه هنگامي كه وزير بودم ، از برخي افراد اطلاعات مي گرفتم. “چه كسي به چراغ مدارس ، كالج ها ، آزمون هاي ورودي ، تست ها ، كتاب هاي درسي وابسته بود؟” …

از گردش مالي ميلياردي “مافياي كنكور” تا چالش‌هاي “آموزش مجازيِ دوران كرونا” https://fun4all.ir/از-گردش-مالي-ميلياردي-مافياي-كنكور-تا/ سرگرمي براي همه Fri, 22 Jan 2021 20:38:16 0000 اجتماعي https://fun4all.ir/از-گردش-مالي-ميلياردي-مافياي-كنكور-تا/ وزير پيشين آموزش و پرورش با اشاره به چالش هاي يادگيري الكترونيكي در هنگام شيوع كرونا ، گفت: “تحقيقات من ، به ويژه هنگامي كه وزير بودم ، از برخي افراد اطلاعات مي گرفتم. “چه كسي به چراغ مدارس ، كالج ها ، آزمون هاي ورودي ، تست ها ، كتاب هاي درسي وابسته بود؟” …

وزير پيشين آموزش و پرورش با اشاره به چالش هاي يادگيري الكترونيكي در هنگام شيوع كرونا ، گفت: “تحقيقات من ، به ويژه هنگامي كه وزير بودم ، از برخي افراد اطلاعات مي گرفتم. “چه كسي به چراغ مدارس ، كالج ها ، آزمون هاي ورودي ، تست ها ، كتاب هاي درسي وابسته بود؟”

به گزارش سرگرمي براي همه ، سيد محمد بطحايي وي درباره موضوع كنكور و مافياي آن گفت. “من به عنوان يك معلم بايد موانع آموزش فرزندان اين كشور را برطرف كنم.” اين خارها و خارها است. آنها به پاهاي فرزندان ما ، دست ها و پاهاي كودكان ما آسيب مي رسانند. يكي از اين موانع ، درس هاي كنكور و آمادگي براي كنكور و تست هايي است كه به كودكان ما در دوران تحصيل و مدرسه آسيب مي رساند.

او اضافه كرد. “البته ، همه اين فاجعه ها درس آمادگي براي كنكور ، كتاب كمك آموزشي ، آزمون را ندارند.” ما همچنين مقصر آموزش هستيم. تحصيلات عالي نيز مقصر عدم تغيير نحوه پذيرش دانشجو در دانشگاه است.

بتاهين ادامه داد. “از يك طرف ، ما خود را در زمينه آموزش كنترل كرده ايم ، گفته ايم كه مدارس به هيچ وجه مجاز به شركت در امتحانات ورودي نيستند.” ما در دبستان اجازه تست زدن نداديم. كودك دبستاني نيازي به تست زدن ندارد. الان خيلي زود است او مي خواهد 10 سال ديگر در آزمون ورودي شركت كند. اين كودك بايد آماده زندگي باشد. شما بايد در مدرسه زندگي كنيد. از آمدن به مدرسه لذت ببريد. گفتيم از اول شروع كنيم. اگر معلم كتاب امتحاني را به كلاس برد ، اگر مدرسه با مدرسه خاصي قرارداد منعقد كرد ، از آنجا كه كتاب آزمون كار مي كند ، اين يك تخلف است و بايد به حوزه تخلفات اداري برود. اين شخص صلاحيت اداره مدرسه را ندارد.

وزير سابق آموزش و پرورش گفت. “در دور دوم گفتيم كه چرا بايد آزمون ورودي مدارس را برگزار كنيم. ما نبايد در مدرسه پذيرفته شويم. كم كم اين امر به امري عادي تبديل شد. هنوز هم اتفاق مي افتد. مدرسه اي كه نبايد در آزمون ورودي شركت كند. شما بايد در يك آزمون ورودي شركت كنيد. خوب ، اين تست دو سال است كه در حال اجرا است. ورود و چراغ هاي رايگان مدرسه براي معرفي كودكان در اين آزمون در حال روشن شدن هستند ، بنابراين ما عوامل سازنده اين منطقه را يكي يكي كاهش مي دهيم. اگر به خاطر داريد ، گفتيم كه مدارس نمونه دولتي نبايد در شهرهاي ثروتمند باشند. مدل دولت براي مناطق محروم طراحي شده است. در مناطقي كه يك مدرسه نمونه دولتي وجود دارد ، نامناسب است ؛ بايد به يك مدرسه دولتي عادي تبديل شود.

چرا كودكان را طبقه بندي مي كنيم؟ اعلاميه به عنوان مثال ، ما مي گوييم شما باهوش هستيد ، پدر شما ثروتمند است ، پدر شما فقير است ، شما در شهر هستيد. طبق تعليم و تربيت اسلامي- ديني ، طبقه بندي كودكان به عنوان آموزش عمومي هيچ ارتباطي با مطالعات بين المللي ندارد ، البته از آنها اجتناب شده است. البته در چند دقيقه اي كه گفتم ، مي دانيد كه كار سختي است. البته ، يكي از مراجع محترم به اين بحث دروس كنكور پاسخ داد ، من شخصاً خدمت او رسيدم و توضيحاتي در مورد خدمت وي ​​دادم. پس از سخنراني من ، او نزديك شد تا تأييد كند كه در مسير درست قرار داريد. آنچه در مورد دروس كنكور گفتم همان چيزي نبود كه شما گفتيد.

او روشن كرد. مافياي كنكور كيست؟ هركسي كه زندگي مي كند: از افتتاحيه اين ميز سود مي برد. يكي از اين افراد مي تواند شما باشيد ، به عنوان يك كارشناس آموزش يا وزارت علوم.

بتاهين گفت. “به خدا قسم ، در هيچ كجاي دنيا تحصيلاتي مانند اينجا وجود ندارد كه كودكان را شكنجه و سرقت كرده باشد تا بتوانند نمره خوبي در كنكور بدست آورند.” از كلاس دوم دبستان ، كودكان به كلاس معرفي مي شوند و نحوه يافتن گزينه مناسب را آموزش مي دهند. به آنها دانش آموخته نمي شود. اين بدترين سيستم آموزشي بوده است ، ما به دنبال آن هستيم. در حالي كه دانش آموز ابتدايي ما در كلاس دوم نمي تواند بند كفش خود را ببندد ، او نمي داند چگونه در خانه با والدينش صحبت كند.

Admission Test Mafia 15000 ميليارد گردش مالي در سال 1996

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين مافياي كنكور افراد خاصي هستند كه با جلسات قدرت و ثروت ارتباط دارند؟ “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتيم. البته هيچ پيام رسمي در اين زمينه توليد نشده است و در دسترس نيست ، اما تحقيقات من ، به خصوص مواردي كه من در وزارت بودم ، اطلاعاتي داشتم ، نشان داد كه حتي قبل از 15000 ميليارد درام در سال 1996 ، گردش مالي بين آنها وجود داشته است ، كه به آزمونهاي ورودي دانشگاه ، آزمونها و كتابهاي درسي وابسته بودند.

بطحايي گفت: “آنها به شما اجازه نمي دهند مغازه آنها را به همين راحتي ببنديد.” علي رغم همه كمكي كه از دكتر علي عسگري در اين زمينه دريافت كردم ، حمايت بسيار خوبي كه در اين زمينه داشتم ، حتي مجبور شدم نامه اي به مقام معظم رهبري بنويسم و ​​از وي بخواهم كه به وزارت ارشاد و ساير ادارات كمك كند. مخصوصاً براي چاپ چنين كتابهايي ، برگزاري چنين درسهاي جعلي ، خصوصاً در مدرسه ابتدايي. تأكيد مي كنم كه نمي خواهم در مورد شور و هيجاني كه بايد از فردا همه كلاسها تعطيل شود صحبت كنم ، اما دانش آموزان پايه هفتم و هشتم نبايد به هيچ وجه در اين زمينه مشاركت داشته باشند ، من از معظم له درخواست كمك كردم.

او ادامه داد. البته رئيس وقت مجلس ، دكتر لاريجاني نيز كار بسيار موثري انجام داد. آنها تا حدي كار كرده اند ، اما فقط كسي كه آن را در جيب خود بگذارد كافي نيست ، مردم خودشان مي توانند موثر باشند.

هيچ كنترلي بر مديريت فضاي مجازي نداريم

وزير اسبق آموزش و پرورش درباره وضعيت سيستم آموزشي و جنبش گفت: “تنوع در محيط يادگيري يكي از فرصت هاي ايجاد شده است ، اما متأسفانه به دليل ضعف مديريت به ويژه در فناوري هاي مربوط به آموزش الكترونيكي”. در بخش آموزش عدالت در شيوع كرونا ، من خطرات را بيش از فرصت ها مي بينم. ما هيچ كنترلي بر مديريت فضاي مجازي نداريم. من يك نوه 5 ساله دارم كه به خانه ما مي آيد ، تلفن را برمي دارد ، رمزعبور وارد مي كند ، بازي را فعال مي كند و شروع به بازي مي كند. او مي داند كه چگونه به اينترنت متصل شود. مرحله اي را كه نياز به اتصال به اينترنت دارد بر مي دارد. بنابراين مي خواهم بگويم كه ما هيچ كنترلي بر فضاي مجازي نداريم ، يعني فرزندان خود را در مكاني كاملا تاريك و جايي كه چيزي نمي بينيم رها مي كنيم. ما به هيچ وجه نمي بينيم كه گرگ ها در اين منطقه چه ايستاده اند ، ما اصلاً نمي بينيم كه كودكان ما با چه خطراتي روبرو هستند ، تاريك و نامرئي است.

يك چالش جدي براي مدارس بعد از كرون

بطحايي گفت: نكته ديگر اين است كه 50 درصد هدف از مدرسه رفتن تعامل كودكان با يكديگر است. به عنوان مثال ، كودك من ياد مي گيرد كه هميشه لازم نيست اولين كلمه را بگويد ، اما گاهي اوقات بايد منتظر يك كلمه ديگر باشد. در اين شرايط كودكان از مدرسه اخراج مي شوند. يكي از نگراني هايي كه احتمالاً طي چند ماه آينده با آن روبرو خواهيم شد اين است كه يك سال مطالعه روي رايانه لوحي و تلفن بسيار خوب بود ، تاج گذاري به پايان رسيده است ، اما ما بقيه موارد را با اين تلفن ادامه خواهيم داد. اين يكي از چالش هاي جدي ما در آينده خواهد بود.

انتهاي پيام:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.